Τρίτη 13 Μαρτίου – και μετά από πολλές δυσκολίες κατάφερα να εντοπίσω πού είναι το πραγματικό εκπαιδευτικό πρόβλημα, τι είναι αυτό που έχει φέρει σε αδιέξοδο όλους τους πρωταγωνιστές της κρίσης, που καλώς αποκαλούνται πρωταγωνιστές γιατί η υπόθεση έχει αρχίσει να μοιάζει πάρα πολύ με φαρσοκωμωδία. Λοιπόν: το πρόβλημα είναι μαθηματικό.
Ο κ. Πολύδωρας έχει ένα ζήτημα με τις δυνάμεις. Δικηγόρος είναι, άνθρωπος του νομικού κανόνος και όχι του λογαριθμικού. Έτσι εξηγούνται πολλά. Πρώτον, στα Εξάρχεια δεν καταλαβαίνει τι γίνεται σε κάθε τετράγωνο – ούτε και οι κρανοφόροι από πού τους ήρθε. Ζητεί, λοιπόν, από τους σιδηρόφρακτους και ως εκ τούτου δυσκίνητους ιππότες της Κατεχάκη «άμυνα στον κύβο». Φυσικό είναι, αφού δεν τα φέρνει βόλτα με το τετράγωνο και τον κύβο, να έχει προβλήματα και με τις μεγαλύτερες δυνάμεις. Με την Τετάρτη, που του κλείνουν ξαφνικά τους δρόμους, και κυρίως με την Πέμπτη, που γίνονται τα συλλαλητήρια. Η τελευταία φορά που είχε προσηκόντως περιγραφεί η κατάσταση με εκθετικό τρόπο ήταν στο περίφημο βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη με τον πολύκροτο και, φοβούμαι επίκαιρο, τίτλο Μ εις την νι.
Έχουμε και οι υπόλοιποι ένα μικρό μαθηματικό πρόβλημα με την Παιδεία. Είναι στην εξίσωση που τη βγάζει δωρεάν. Εδώ δεν είναι Ανδρουλάκης, αλλά Άρθουρ Καίστλερ. Είναι το μηδέν και το άπειρο. Όπου μηδέν αυτό που νομίζουμε ότι πληρώνουμε για τη δημόσια δωρεάν παιδεία και άπειρο αυτό που στην πραγματικότητα ξηλωνόμαστε.
Κάπου κατά βάθος, κάπου υπάρχει λάθος – αλλά θα λυθεί μεθαύριο με έναν ακόμη γύρο κουκουλοφόρων και δακρυγονούχων στο Σύνταγμα, όπου όλα θα συμβούν όπως έχουν προδιαγραφεί και όπως έχουμε πια συνηθίσει και εθιστεί σε αυτή τη χώρα που γέννησε τα μαθηματικά και γι’αυτό σήμερα έχει για σύνθημά της το «μη μου τους κύκλους τάραττε».
Wednesday, March 14, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment