Thursday, December 18, 2008

Η Ακρόπολη της υποκρισίας

Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου – και υπάρχουν δύο πράγματα που είναι ανεξάντλητα στον τόπο μας: το αρχαίον κλέος και η νέα υποκρισία.

Χτες το πρωί ένα τσούρμο παιδιά, αντί να πάνε στην ΕΡΤ, σύμβολο του νεοελληνικού πολιτισμού και λίκνο του «μπάτε σκύλοι αλέστε», πήγαν στην Ακρόπολη. Είχαν μαζί τους ένα τεράστιο πανώ που έγραφε «Αντίσταση». Θέλετε τη γνώμη μου; Άσχετο. Δεν υπάρχει λόγος για «αντίσταση», για ‘resisencia” ή για “resistence”, όπως έγραφε το πανώ – η χώρα είναι δημοκρατική και οι προκλήσεις της είναι κοινωνικού και πολιτισμικού τύπου. Αλλά αυτή είναι η δική μου (και πιθανώς η δική σας) γνώμη. Όχι η δική τους. Άπλωσαν το σύνθημά τους – οικολογικό και μη βλαπτικό για το μνημείο.

Ακρόπολη και διαδήλωση. Τέλειο. Το φωτογράφισαν και το βιντεοσκόπησαν όλα τα διεθνή πρακτορεία. Κατά το σχεδόν αστείο πια δημοσιογραφικό κλισέ «οι εικόνες έκαναν το γύρο του κόσμου». Και τότε μας έπιασε ο πόνος. Τότε. Μόνο τότε. Γιατί ο πόνος μας δεν είναι για το τι συμβαίνει ή για το τι υπάρχει. Είναι για το τι φαίνεται.

Και πλάκωσαν οι αναλύσεις. Η βεβήλωσις του μνημείου – καταφαγωμένου από τους ρύπους των 4Χ4 που οδηγούν οι ανησυηχούντες για τη βεβήλωση. Η αναντιστοιχία με την πράξη του Μανόλη Γλέζου – που ενόχλησε φρικτά όλους τους άλλους πλην του Μανόλη Γλέζου, ο οποίος προφανώς κρίνεται μειωμένης ευαισθησίας εν σχέσει προς το κατέβασμα της σβάστικα. Η δημόσια εικόνα της χώρας και ο κίνδυνος να καταντήσει η Ακρόπολη τσαντήρι διαδηλωτών – ακριβές, θα πρόκειται για την πραγματική ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων με την περιβάλλουσα πόλη.

Κανείς όμως δεν αναρωτήθηκε γιατί οι νέοι πήγαν στην Ακρόπολη με τόση καθυστέρηση. Πώς δεν το σκέφθηκαν στη βράση των διαδηλώσεων; Η απάντηση είναι απογοητευτική. Η απάντηση είναι πως δεν μπορούσαν. Διότι η Ακρόπολη, δέκα συναπτές μέρες, ήταν κλειστή. Όχι από διαδηλωτές. Αυτοί δεν την έκλεισαν. Λόγω της απεργίας των υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού. Στην οποία απεργία και στο οποίο λουκέτο οι επικριτές των χθεσινών νεαρών δεν αφιέρωσαν ούτε το ένα δέκατο του χρόνου που διέθεσαν για να μιλούν για το πανώ και τους ιερόσυλους που το ανάρτησαν.

Ενώ επέκριναν όλους τους άλλους υπουργούς, για τα μύρια όσα, δεν είχαν ούτε κουβέντα για τον υπουργό Πολιτισμού (διάδοχο του ιστορικού Γιώργου Βουλγαράκη, που είχε διαδεχθεί τον ιστορικό Χρήστο Ζαχόπουλο) και που επί των ημερών του η Ακρόπολη ήταν πιο κλειστή από το στόμα του, το οποίο δεν έκανε καμμία δήλωση. Bouche fermee, διότι όταν μιλάει θέλει να γράφει η Ιστορία και εν προκειμένω προτίμησε να κάνει μόκο…

Κι όποιος μιλούσε, δεν ακουγόταν. Για παράδειγμα, τις μέρες των μεγάλων μαθητικών και νεανικών διαδηλώσεων ρώτησαν τον εκπρόσωπο του κλάδου που δέχεται φέτος τη μεγαλύτερη ίσως πίεση από την κρίση. Ρώτησαν τον πρόεδρο των ξενοδόχων για το πόσο κακό κάνουν στην περιβόητη «εικόνα της χώρας» και τις κρατήσεις των τουριστικών πακέτων τα πρωτοσέλιδα των ξένων εφημερίδων για την κατάσταση στην Αθήνα, που καιγόταν. Και με το ρεαλισμό και την ψυχραιμία που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους της αγοράς, ο πρόεδρος των ξενοδόχων τους απάντησε πως από τις διαδηλώσεις και τις ταραχές «περισσότερο κακό κάνει η Ακρόπολη που είναι τόσες μέρες κλειστή». Αλλά δεν άκουγαν, γιατί η δήλωση δεν προσφερόταν για οπτικοποίηση. Μόλις έρθουν τα μαντάτα από τον τουρισμό, περιμένω αναλύσεις που να ερμηνεύουν την κρίση ως έργο των νεαρών ιερόσυλων και ταραξιών. Πώς να έρθουν οι ξένοι μας όταν βλέπουν πανώ στην Ακρόπολη; Ενώ το λουκετάκι, άλλο πράγμα…

8 comments:

Yank_o said...

Δεν νομίζω ότι τις προηγούμενες μέρες οι διαδηλωτές "καίγονταν" να πάνε στην Ακρόπολη και τους εμπόδιζε η απεργία. Τώρα το θυμήθηκαν, που έπεσε η γραμμή για ειρηνικές διαδηλώσεις μια και οι βίαιες ήταν δημοσκοπικά βλαπτικές. Πιστεύω επίσης ότι τα γεγονότα από 6/12 και μετά κάνουν κι αυτά το δικό τους κακό, προσθέτοντας "καρφιά στο φέρετρό μας" (που λένε κι οι αγγλοσάξονες).

ανεστης said...

Συμφωνώ απόλυτα! Βέβαια το αν ανέβηκαν στην Ακρόπολη πριν ή μετα την απεργία είναι λεπτομέρεια. Το ουσιαστικό είναι οτι πρέπει να δούμε την ανάρτηση του πανό σε αντιπαράθεση με την κλειστή Ακρόπολη, όπως πιθανότατα να δούμε και οτι μετά απο όλα όσα έγιναν υπάρχουν ακόμα ιδιώτες ελληναράδες που "φρίττουν" όταν καίγεται μια σημαία (αλλά καταπίνουν αμάσητη την πραγματικότητα των σκανδάλων).

Κι όσο υπάρχουν αυτοί τόσο η αντιπαράθεση της "γενιάς της οργής" θα είναι εντονότερη και βιαιότερη.

ο δείμος του πολίτη said...

Και εγώ θα συμφωνήσω απολύτως. Όταν ονομάζουμε/βαφτίζουμε μία διαμαρτυρία βεβήλωση, τότε η δημοκρατία έχει χάσει ακόμα και τα προσχήματά της.

S G said...

εγω παντως εχω να κατηγορησω αυτους που ανεβασαν το πανώ για τρομερη ακαλαισθησια. Δηλαδη ακομα και αν το περιεχομενο ειχε νοημα και δεν ηταν τοσο ασυναρτητο (αντισταση σε τι?) θα επρεπε τουλαχιστον αισθητικα να εχουν φτιαξει κατι που να ταιριαζει με την ακροπολη, οχι μαυρα κολυβογραμματα...

Ηλιάδα Διαμαντώνη said...

Επιτέλους αρχίζουμε να βλέπουμε την χώρα μας από έξω από τα σύνορα. Φαινόμαστε αστείοι!
Και μέσα αρεσκόμαστε να ακούμε ακόμη ειδήσεις του τύπου τσαντίρι νιουζ!
Αντίσταση λοιπόν θα πρόσθετα εγώ να μην συνεχίσουν και οι επόμενες γενιές να έχουν τις ίδιες εξόφθαλμες οπτικές!
Δυστυχώς όμως ήταν πολύ νέοι αυτοί που αναρτήσαν αυτό το "μη έξυπνο" πανώ.

Fivos Karzis said...

Πώς είναι ένα πανώ που η αισθητική του ταιριάζει με το αρχαίον κάλλος; Όπως οι δημοτικές πινακίδες στου Παπάγου;

Ν.Τσονιώτης said...

Αυτά τα παιδιά αποφάσισαν να βγουν σε ένα σύμβολο του ελληνισμού και να ρίξουν πανό. Να γίνουμε θέαμα στις τηλεοράσεις διεθνώς, να διαδηλώσουν το δίκιο ... τους. Εμένα ποίος με ρώτησε; Τις ευαισθησίες τις δικές μου ποιος τις σεβάστηκε; Χρόνια τώρα προσπαθώ να χωρέσω στο μυαλό μου αυτό που εμμέσως πλην σαφώς διαλαλεί η αριστερά σε αυτή τη χώρα ... ότι είναι οι μόνοι που έχουν δίκιο και κατ' επέκταση κάθε μορφή κινητοποίησης και ακτιβισμού δικαιολογείται.

Έτσι μπογιάτισαν τις κάμερες (που πληρώνω και εγώ), έτσι φτιάχτηκε το ΠΑΜΕ (λες και δεν έχω ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ), έτσι μου χτίζουν πόρτες πανεπιστημίων (που θα πάει και το δικό μου παιδί), έτσι πήγαν στην ΕΡΤ (που πληρώνω και εγώ), έτσι άπλωσαν πανό στην Ακρόπολη (που είναι και δικό μου μνημείο και σύμβολο). Προβληματίζομαι χρόνια τώρα λοιπόν, μήπως εγώ που δεν είμαι αριστερός, τουλάχιστον όχι με τα δικά τους πρότυπα, μήπως τελικά είμαι λιγότερο ηθικός, λιγότερο ενάρετος, περισσότερο κοινωνικά ανάλγητος, με μειωμένη δυνατότητα πολιτικής σκέψης και εξαγωγής συμπερασμάτων, λιγότερο ακτιβιστής .... ΜΗΠΩΣ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΛΑΘΟΣ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;

said...

情趣用品,情趣,A片,AIO,AV,AV女優,A漫,免費A片,AIO交友愛情館,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色小說,情色文學,色情,寄情築園小遊戲,色情遊戲,嘟嘟情人色網,一葉情貼圖片區,情色論壇,色情影片,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片區,成人圖片,成人貼圖,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,哈啦聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,視訊聊天室,視訊聊天

麻將,台灣彩卷,六合彩開獎號碼,運動彩卷,六合彩,線上遊戲,矽谷麻將,明星3缺一,橘子町,麻將大悶鍋,台客麻將,公博,game,,中華職棒,麗的線上小遊戲,國士無雙麻將,麻將館,賭博遊戲,威力彩,威力彩開獎號碼,龍龍運動網,史萊姆,史萊姆好玩遊戲,史萊姆第一個家,史萊姆好玩遊戲區,樂透彩開獎號碼,遊戲天堂,好玩遊戲,遊戲基地,無料遊戲王,好玩遊戲區,麻將遊戲,好玩遊戲區,小遊戲,遊戲區,電玩快打,cs online

情趣用品,情趣,情趣商品,A片,AIO交友愛情館,AIOAV女優,AV,A漫,免費A片,本土自拍,自拍,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色小說,情色文學,色情,寄情築園小遊戲,色情遊戲,色情影片,情色網,色情網站,微風成人區,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片區,成人圖片,成人貼圖,成人文章,成人小說,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,哈啦聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,080中部人聊天室,080聊天室,中部人聊天室,080苗栗人聊天室,苗栗人聊天室,免費視訊聊天,免費視訊,視訊聊天室,視訊聊天

情趣用品,情趣,情趣商品,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色小說,情色文學,色情,寄情築園小遊戲,色情遊戲,AIO交友愛情館,一葉情貼圖片區,情色論壇,色情影片,色情網站,微風成人區,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片,成人貼圖,成人圖片區,成人文章,成人小說,A片,AV女優,AV,A漫,免費A片,自拍,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,哈啦聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園,080中部人聊天室,080聊天室,080苗栗人聊天室

情趣用品,情趣,情趣商品,愛情公寓,情色,情色貼圖,色情小說,情色小說,情色文學,色情,做愛,寄情築園小遊戲,色情遊戲,AIO交友愛情館,AIO,色情影片,情色網,微風成人,嘟嘟成人網,成人,18成人,成人影城,成人圖片,成人貼圖,成人圖片區,成人文章,成人小說,成人電影,麗的色遊戲,自拍,A片,AV女優,AV,A漫,視訊交友網,視訊,視訊交友,免費視訊聊天室,免費視訊,視訊聊天,視訊聊天室,UT聊天室,聊天室,豆豆聊天室,哈啦聊天室,尋夢園聊天室,聊天室尋夢園